Soğucak Yaylası Kamp / Trekking / Mağara

Bana çadır kurmayı öğreten,doğayı sevdiren yayladır Soğucak Yaylası.Şehrimin en büyük yaylasıdır.Bundan yaklaşık 8 yıl önce başladığım  kampçılık,trekking ve dağcılık olarak ilerleyen hayatımın başlangıç noktasıdır.Yaklaşık 40 defa çıkmışımdır buraya fakat son […]

Bana çadır kurmayı öğreten,doğayı sevdiren yayladır Soğucak Yaylası.Şehrimin en büyük yaylasıdır.Bundan yaklaşık 8 yıl önce başladığım  kampçılık,trekking ve dağcılık olarak ilerleyen hayatımın başlangıç noktasıdır.Yaklaşık 40 defa çıkmışımdır buraya fakat son 1 yıldır vefasızlık edip bıraktım soğucak yaylasına çıkmayı.Uzun zaman sonra özlediğimi hissettim ve ekibimiz ile her 2 haftada bir yaptığımız faaliyetimizi bu hafta Soğucak yaylasına düzenledik.

Cumartesi sabahı İstanbul’dan gelen arkadaşlarımızda 09.00 da Sapanca da buluşarak Soğucak yaylasına vardık.Çok oyalanmadan kampımızı kurup hemen ardından sırt çantalarımızı alıp 15 km lik yürüyüşümüze başladık.Sise ve çılgınca soğuğa rağmen çok keyifli bir yürüyüş oldu.Sohbet edip havadaki espirileri yakalayıp birbirimize fırlatarak,kestane toplayarak,topladığımız kestanelerin yarısını yolda yiyerek yürüdük.Soğucak mağarasını ziyaret ettik.Mağara içerisinde yaklaşık yarım saat kadar yürüdük.İçeride ki büyülü ortamı bırakıp dönmek istemesekte saat geç olduğu için bir yerden sonra mağara içinde yürümeyi bırakıp geri döndük.Saat geç oluyordu daha 6 km yolumuz vardı ve havanın kararması ihtimaline karşı kafa lambalarımızın pillerini mağara içerisinde bitirmememiz gerekiyordu.Dönüşte 1200 metre rakımda ki Soğucak Yangın Kulesine(seyir kulesi)  uğradık.Ama şansımız yaver gitmedi ve sis iyice çöktü.Durum aksi olsaydı Sapanca gölünün başından sonuna tamamını pırıl pırıl görecektik.Olmadı,yemeklerimizi yiyip hava kararmadan kampa dönmek üzere yeniden yola koyulduk.

Yol Tarifi:

otoyoldan gelirken Sapanca gişelerinden çıktıktan hemen sonra Sağa dönüyor 2.5 km ilerliyorsunuz.Karşılaşacağınız 2.ışıklardan sağa dönüyorsunuz ve sonra İstanbuldere tabelalarını takip ediyorsunuz.İstanbul dere köyünde son evin bittiği yerden sağa yukarı yaylaya sapıyorsunuz.Bu andan itibaren 13 km lik bir yayla yolu sizi bekliyor.Bu yol 1 sene öncesine kadar Sakarya yaylalarının en kötü yoluna sahipti.Fakat yolu onarmışlar ve yayla girişine kadar hiç sorun yok,ben bu mevsimde binek aracımla bu defa rahat çıktım.Önceleri bu aylarda binek aracımla çıkamadığım için 4×4 aracımla çıkıyordum.Fakat yaylanın çamuru kötüdür,yaylaya girdikten sonra gerekiyorsa aracı girişte bırakıp yürüyerek ilerleyin.

Ekibi Tanıyalım ;

Özge TUNA , Sakarya , Öğretmen
Yasemen Tomak : Sakarya ,   Öğretmen
Mashar HALBAD , Sakarya , Sahaf
Sinan KABA ,Sakarya , Satış Pazarlama Uzm.
Mehmet Ali , Sakarya , Sahaf
Ben Burak ÖZKOCACIK; Sakarya ,Bilgi İşlem Uzm.