SülüklüGöl-ÇubukGölü Trekking…Adımlarımızda Yaprak Çıtırtıları…

Faaliyet Tarihi: 19.10.2018-21.10.2018 Katılımcılar:Burak ÖZKOCACIKMirsad DURAKFatih GÜLMEZEmre HALBADYasemen TOMAKÖmer FARUKSinan KABAElif KUŞAli Yasin NALCACIOĞLU Rota Mesafesi: 27 KmZorluk: Orta Rota mesafesi ve zorluğu nedeniyle cumartesi sabahı erken saatte yürümeye başlamamız […]

Faaliyet Tarihi: 19.10.2018-21.10.2018

Ali Yasin NALCACIOĞLU

Rota Mesafesi: 27 Km
Zorluk: Orta

Rota mesafesi ve zorluğu nedeniyle cumartesi sabahı erken saatte yürümeye başlamamız gerektiği için  Cuma gecesinden çıktık yola.Sülüklü Göl ün kenarında kamp yapmak pek huyumuz değil.O yüzden çok daha sessiz ve doğal olan fakat bir o kadar da yolu berbat ötesi olan ortanca göle cuma gecesi saat 23:00 sularında varıp kampımızı kurduk.Az bir sohbet sonrası sabah erken kalkmak üzere çadırlarımıza çekildik.

Cumartesi sabahı erken kalkıp 08:30 da çantaları sırta alıp yürümeye başladık.Bölgenin en güzel ziyaret zamanıydı. Sohbahar…Tüm ağaçlar pastel tonlarda,havada pus,adımlarımız da ise yaprak çıtırtıları… Sülüklügöl ün davlumbaza çıkan meşhur dik çıkışı ile başladık yürüyüşe.yaklaşık 4 saat lik bir yürüyüş ile Çubuk yaylası üzerinden  çubuk gölü ne indik.Her ne kadar artık yasaklanmış olsa da zor bir izinle yel değirmenlerini gezip,değirmenlerde yemek yiyerek ,yağmurun geliyorum diyen gürültüleri ile  dönüş yoluna hareket ettik.Dönüşümüz geliş yolumuzdan farklı bir rotadan olacaktı ve rotaya sadık kalıp devam ettik.Dönüş yolumuzun %60 ı çıkıştan ibaret olduğu için,ve  bir arkadaşımızın dizini sakatlaması nedeniyle karanlığa planımızdan  biraz erken yakalandık.Çıkışın bittiği , düzlüğe ulaştığımız yerde karanlık çökmüş,yoğun sis bastırmış,rüzgar hızını artırmış ve hava sıcaklığı ise iyice düşmüştü.Kafa fenerlerimizi takıp Sülüklügöl çanağının üzerinde sırt hattından devam ederken yoğun sisten dolayı uçuruma yakınlığımızı bile gps üzerinden kontrol etmek zorunda kaldık.Nihayetinde toplamda 12 saatlik  keyifli,zorlu,gündüzü parlak gecesi puslu ve ıslak,temposuyla bizi tatmin eden bir yürüyüşle kamp alanımıza gece saatlerinde döndük.1300-1700 metreler arasında hava sisli soğuk ve ıslak olsa da 1050 metre de ki kampımızda hava temizdi.Kampta kalan arkadaslarımız ateşi yakmış,müzik mırıldanmaya başlamıştı. Gündüzüyle hakettiğimiz  ateş başı istirahati ve sohbeti epey uzun sürdü …