Uludağ 21.LOÇ Anma Tırmanışı

18-19 Kasım 2017 Tarihlerinde ; 1936 yılında ilk defa Dağcılık ve Kış Sporları federasyonunun kurulması için adım atan ve kurulmasını sağlayan merhum dağcı Latif Osman ÇIKIGİL’in anısına ,Bursa Dağcılık ve […]

18-19 Kasım 2017 Tarihlerinde ;

1936 yılında ilk defa Dağcılık ve Kış Sporları federasyonunun kurulması için adım atan ve kurulmasını sağlayan merhum dağcı Latif Osman ÇIKIGİL’in anısına ,Bursa Dağcılık ve Doğa Sporları İhtisas Kulubu ‘nün düzenlediği ve Türkiye’nin her yerinden katılımın sağlandığı 21.LOÇ anma tırmanışındaydık. Sakarya,İzmit ve İstanbul olmak üzere kulubumuz (Ultima Doğa Sporları Kulubu) toplam 23 kişinin faaliyete katılımıyla destek sağladı.Tüm Ülkeden katılımın toplam 145 kişi olduğu faaliyette en kalabalık ekip olmak bizi mutlu etti.

Sakarya dan 06:00 da hareket ederek 08:00 da Bursa Kent Meydanındaki buluşma yerine ulaştık.Daha 1 saat vakit olmasına rağmen bizi Uludağ’a götürecek olan otobüsler çoktan hazırdı bile.Hem fazla fazla otobüs sağlayan,hem de faaliyet sonrası yemek organizasyonundan dolayı  Bursa Büyükşehir Belediyesini ve de BUDAK kulubunu tebrik ediyorum.09:15 gibi Bursa meydanından otobüslerle Uludağ’a hareket ettik.Uludağ içerisindeki Gençlik Spor Müdürlüğüne bağlı bina  önünden yürüyüşümüze start verdik.Hava ilk etapta güneşli,hafif rüzgarlı ve hafif soğukken saat ilerledikçe ve rakım yükseldikçe yerini çok sert rüzgara ,sise ve tipiye bırakacak.Hatta gece sert fırtına kar dolu ve tipi yağışı artacak.  Kamp yükümüzle yaklaşık 5-6 saat lik bir yürüyüş ile zirve nin hemen altındaki kamp kuracağımız kilimli göl e ulaştık.Rüzgar iyice sertleşmişti.Çadırları kurmak zorluyordu bizi.Hava da iyice soğumuştu.Çadırını kuran dışarı çıkmak yerine çadır içinde sıcacık kahvesini yudumlamayı tercih ediyordu .Saat henüz 17:00 sularındaydı ama herkes çadır içinde yemek yiyip çay içip uyuyordu.Dışarıya çıkmak hiçte akıllıca değildi :–)  Saat 21:00’a kadar ara ara biraz uyuklayıp ara ara da çadırıma gelen arkadaşlarımla çay içip sohbet ettikten sonra saatlerdir çadırda olmanın da verdiği etkiyle uyku bastırdı ve uyudum .02:00 sularında gökten milyarlarca insan çadırıma ateş ediyormuş ta çadırıma mermiler yağıyormuş gibi yoğun bir sesle uyandım :–) Çılgınca bir dolu başlamıştı.Öyle sert,sık ve keskindi ki dolu, ,çadırımın delinmemesine ihtimal bile vermiyordum ,en azından sabaha karşı delinsin de biraz daha uyuyabileyim diye düşünürken uyumuşum,sabah kalktığımda çadırım hala sağlamdı :=) Husky Fighter ı hem rüzgar dayanımından hemde dolu ya direncinden dolayı tebrik ediyor ve düşünenlere ağırlığını hariç tutarak tavsiye ediyorum . Sabaha karşı daha da artan rüzgar ve dolu dan dolayı Zannediyorum Korkut Hoca nın sesini duydum  yarı uyur halde, -Arkadaşlar Zirve İptal-Zirve İptal ,09.00 da Alaçam’dan geri dönüyoruz.Dürüst olmak gerekirse Zirve yapamamaya o şartlarda hiç te üzülmedim.Sabah olup çadırlarımızı topladığımızda artık rüzgar dinmiş,dolu bitmişti.Sadece hafif bir esinti ve sis vardı.17 km lik bir iniş yolu ile Alaçam’a indik. Alaçam dan bizin alan otobüsler Bursa merkezdeki , yorgunluğumuza ilaç gibi gelecek olan nefis bir  yemeğe götürdüler.Yemek sonrası katılım sertifikalarımızı da teslim aldıktan sonra evlerimizin yolunu tuttuk