Köroğlu Zirve Faaliyeti

Faaliyet Adı: 18 Mart Çanakkale Şehitlerini Anma/Köroğlu Zirve FaaliyetiTarih:18-19Mart 2017Yer: Köroğlu Dağları / BoluKatılımcılar:Yasemen TOMAKMashar HALBADBurak ÖZKOCACIK Şubat ayında yapmayı planladığımız fakat farklı faaliyetlerle çakıştığı için Mart ayına kalan Köroğlu […]

Faaliyet Adı: 18 Mart Çanakkale Şehitlerini Anma/Köroğlu Zirve Faaliyeti
Tarih:18-19Mart 2017
Yer: Köroğlu Dağları / Bolu
Katılımcılar:
Yasemen TOMAK
Mashar HALBAD
Burak ÖZKOCACIK

Şubat ayında yapmayı planladığımız fakat farklı faaliyetlerle çakıştığı için Mart ayına kalan Köroğlu faaliyetini 18Mart ile anlamlandırmak istedik ve koyulduk yola. Cumartesi sabahı 05:00 da yola çıkıp, bolu-gölcük-ladağ yolu ve kıbrısçık üzerinden aracın çıkabildiği yere kadar araçla gidip kar ın yükseldiği yerde kampımızı kurduk.Ardından  oyalanmadan hazırlanıp zirveye doğru vurmaya başladık batonlarımızı . Kamp alanımızdan gidiş dönüş 14 km lik bir zirve yolculuğu yaptık.Köroğlu keyifli bir dağ.Muhteşem manzaralar eşliğinde yürüdük hep.Yer yer iyice derinleşen karda zorlu çıkışlar aştık.Yol ve kar durumundan dolayı  kamp alanımızdan zirveye yürüyüşümüz 5 saat sürdü.Ve geldik sonunda zirvenin yamacına.Hemen önümüzde duruyordu zirve.Hadi dedik son bir nefes ve sonra ver elini zirve.Dedik demesine ama bu defa olmadı.Son 400 metrelik zirve çıkışını  100 metre kala bırakma ve geri dönme kararı almak zorunda kaldık.Çıkış iyice dikleşmiş ve zeminde kar tamamen buz tutmuştu.Dağın çevresini dönmeyi denesek te alternatif  yolların tümü ciddi buz tutmuştu.Bu mevsimde böyle bir durumla karşılaşmayacağımızı düşündüğümüzden kazma ve krampon almamıştık.Ve kramponsuz tırmanışa devam etmek ciddi risk oluşturuyordu.Çıkmaya devam etsek ,basit bir hata sonucu kaydığımızda bizi nerede bulurlardı bilinmez 🙂 Alışkın olduğumuz bir durum olmasa da kendimizi demorilize etmeden ,100 metre de kalmış olsa geri dönmenin ,büyük risk almamanın daha doğru olduğunu düşündük ve döndük.Bir dağcı arkadaşından duyduğu güzel bir cümleyi aktardı Yasemen Hoca; “İyi bir dağcı,zirve hırsıyla hayatını riske sokmaz,yeri geldiğinde dönmesi gerektiğini bilir”…   5 saatlik çıkışın yaklaşık 3 saatlik dönüşü oldu.Keyifli bir yolculuktu.Ama asıl keyif kamp alanına vardıktan sonra başladı.Zirve’nin hüznünü kamp gecesi bol eğlencemizle tolere etmiş olduk 🙂