Dikmen Yaylası-Çiğdem Yaylası -Turnalık Yaylası Trekking

Faaliyet Tarihi: 01.09.2019Bölge : Sakarya / Hendek Rota Uzunluğu : 25KmKatılımcılar: Burak ÖZKOCACIKYasemen TOMAKSinan KABARaşit ÖZTÜRK Adapazarı’ndan 08:00 da hareket ederek ,Sakarya’nın Hendek ilçesine bağlı Dikmen köyüne gittik. (70 kilometre).Dikmen […]

Faaliyet Tarihi: 01.09.2019
Bölge : Sakarya / Hendek
Rota Uzunluğu : 25Km
Katılımcılar:
Burak ÖZKOCACIK
Yasemen TOMAK
Sinan KABA
Raşit ÖZTÜRK

Adapazarı’ndan 08:00 da hareket ederek ,Sakarya’nın Hendek ilçesine bağlı Dikmen köyüne gittik. (70 kilometre).Dikmen köyünden Dikmen Yaylasına vardığımızda saat 09:20 olmuştu. 09:45 te 25 km sürecek olan yürüyüşümüze start verdik.

Dikmen Yaylası’ndan; önce kiraz yatağı yaylasına,oradan beşoluk yaylasına geçiş yaptık. Beşoluk yaylası oldukça düzenli,yapılaşmasının rahatsız edici hiç bir yanı olmayan doğal bir yayla.Fakat kamp gözüyle de bakınca kampa uygun çok fazla alanı yok. -Beşoluk yaylasından Çiğdem Yaylasına geçiş yaptık.İnişleri ve çıkışları bol olan bir rota oldu.Rakım 1100 metre ile 1600 metre arasında yükselip alçaldı sürekli.Derken vardık Çiğdem Yaylasına 🙂 Çiğdem yaylası çok geniş bir alana sahip.Evlerin yayla nın genellikle belirli bölümlerinde toplandığı,evsiz alanında çok olduğu bir yayla.Beşoluktan Çiğdeme inerken yukarıdan harika görünen bu yayla,evlerin yakınlarındaki orman içlerine girince tam bir hayal kırıklığına sebep oluyor.Çünkü yayla sakinleri yıllardır bütün çöplerini ormanların içine atmış,vadilerde biriktirmiş,kendilerine çöplükler oluşturmuş ve bunlar için yollar bile yapmışlar.Muhteşem patikaları çöplerle mahvetmişler.O güzelim ormanların halini gördüğümüzde bir yandan Çiğdem Yaylası sakinlerine öfkeyle söylenirken, bir yandan da onlar adına biz insanlığımızdan utandık ve sadece geçip gidebildik… Yayla nın mesire alanı bahçesinde kısa bir kahve molası verdikten sonra Turnalık Yaylasına doğru hareket ettik. Sıkı bir yürüyüş yapmayalı olmuştu epey.Bu yüzden sadece bir iki mola verdik ,verdiğimiz molalarında süresini kısa tuttuk. Sabah 09:45’de başladığımız 25km lik iniş çıkışlı yürüyüşümüzü akşam 17:00’da bitirmeyi hedefliyorduk. Çiğdem Yaylası’ndan Turnalık Yaylasına inerken Turnalık göleti karşıladı bizi.Güzel,huzurlu bir manzaraydı.Rotamızın sonuncu yaylası olan bu yaylaya vardığımızda saat 13:00 dı, Turnalık göletine karşı öğlen yemeğimizi yedikten sonra ,başlangıç noktamız olan Dikmen Yaylasına farklı rota üzerinden dönüşe geçtik. Kuluplerde olduğu gibi bizi bir yere araç bırakıp,başka yerden almadığı için rotalarımızı hep daire şeklinde yapıp başlangıç noktamıza dönmek zorunda kalıyoruz 🙂 Dikmen Yaylasına giriş yaptığımız anlarda bizi gören bir yayla sakini zorla bizi kahve içmeye buyur etti.Her ne kadar yolumuz var vakit kaybetmeyelim ,size de rahatsız vermeyelim dediysek te sonunda Fadime teyze kazandı 🙂 Kahvelerimizi içip Fadime teyzenin içten samimi sohbetini dinlerken,hala evinin önünden geçen yolcuları çevirip,ikramlarda bulunmaya çalışan,bundan keyif alan güzel insanların var olduğunu görmek ve samimiyetlerini hissetmek mutluluk ve huzur verdi hepimize. – Yolcu yolunda gerek dedik ve kalktık, bir kaç km ileride kalan aracımıza 17:00 da vardık ve faaliyetimizi tamamladık.